Skanusis smidrų, avokado ir papajos jovalas | TASHA
Gyvenimo būdo blogas su daug paprastų, bet neįprastų receptų. Kulinariniai atradimai, skanūs eksperimentai, rankdarbiai, kūrybiški savęs ieškojimai.
kulinarinis blogas, kulinarinis tinklaraštis, blogas apie maistą, įdomūs receptai, midijos, tinklaraštis, rankdarbiai, Natalija Kurganovė
20151
post-template-default,single,single-post,postid-20151,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive
salotos su papaja

Skanusis smidrų, avokado ir papajos jovalas

Kodėl ne salotos, o jovalas?
Nes, pripažinkim, atrodo kaip jovalas.

salotos su papaja

Skonis geras. Net geresnis nei tikėjausi, tad po to teko gaminti dar 4 kartus iš eilės. Juk norisi ir tam duoti ir tam duoti. Tas mamos genas…

Priešistorė:
Metas planuoti kelionę į Ispaniją. Bet kaip susikaupt, kai skrandis šoka flamenko?
Namuose turėjau papajos “užpakalį”, ryšulėlį smidrų, o čirškinti avokadus visad mėgau. Tad sumečiau viską į keptuvę ir…
Buen apetito!

Kas ta papaja?

Labai tikiuosi, kad mano skaitytojas dabar nusiprukštė.
Prieš kelis metus Lietuvos prekybos centrų lentynose papajos tik retkarčiais sušmėžuodavo. Pamenu, IKI pardavėja buvo tokia abstulbus nuo “šio ateivio” (čia citatos kabutės), kad pasidalino įspūdžiais ir su už 4 kasų dirbančia bičiule:

– Ėėė, Alina, kas čia per ***?
– Pa.. Papa.. Papaja!
– Ką ką? Kas per paja?! Ko čia pirkt tokį ateivį?! A kodą žinai??
– Papaja! 12345!
– Papaja… Sugalvok tu man…

Visame tame buvo daug kasininkės Malvinos prunkštimo ir kvatojimo. O aš pasijutau kaip stebėdama cirko beždžionėlių pasirodymą.
Tai jeigu Alina arba Malvina užklydode čia, susipažinkit:

Papaja auga tropinėse šalyse, o ne kažkur galaktikoj. 

Šis vaisius pasižymi saldžiu skoniu, ryškia spalva ir gausybe maistinių medžiagų.
Nauda organizmui: mažina tikimybę susirgti astma ar vėžiu, stiprina kaulus, gerina virškinimo sistemos darbą.
Maistinės skaidulos, kalis ir vitaminai, esantys papajoje, saugo nuo širdies ligų atsiradimo.
Papaja turi labai svarbią ir universalią maisto medžiagą vadinamą cholinu, kuri padeda mūsų organizmui miegoti, mokytis, gerina atmintį ir yra reikalinga raumenų judėjimui.
Be visa to, vitamino A dėka papaja yra naudinga odai ir plaukams.

Valoma panašiai kaip melionas: reikia pjauti išilgai, išvalyti sėklas ir susipjaustyt griežinėliais.
Skanu valgyti vieną (Balyje apšlaksto laimo sultimis), dėti į smučius, vaisių ar daržovių salotas, derinti su paukštiena, krevetėmis, žuvimi.

Įdomus faktas: Pažeistas odos vietas taip pat galima patepti trintomis papajomis, kurios, kaip manoma, pagreitina žaizdų gijimą ir užkerta kelią infekcijoms.

Apie papają daugiau skaitykite čia.

O dabar metas receptui.

Salotos su papaja, avokadu ir smidrais
Write a review
Print
Ingredientai
  1. Smidrai | 500g
  2. Česnakas | 2 skiltelės
  3. Avokadas | didelis ir ne visiškai minkštas
  4. Papaja | 150-200g
  5. Parmezano (tipo) sūris | 20g tarkuoto ar pjaustyto drožlėm
  6. Kokosų aliejus | tiks ir kitoks tinkamas kepimui
  7. Parmos kumpis | nebūtina
  8. Citrinos sulčių | 1-2 v.š.
  9. Mėgiami prieskoniai | naudojau pipirus
  10. Alyvuogių aliejus ir tirštasis Balsamico padažas
Viskas labai paprasta
  1. Smidrams nulaužiam kietąsias koto dalis. Supjaustom į 2-3 dalis ir užpilam verdančiu vandeniu.
  2. Paliekam.
  3. Jeigu jie labai švieži ir plonyčiai, galima tik nuplikyti ir atidėti.
  4. Avokadą ir papają išvalom ir supjaustom stambiau.
  5. 1-2 kąsnių dydžio gabaliukais. Svarbu, kad vaisiai nebūtų sutižę.
  6. Didelėje keptuvėje įkaitinam šaukštą aliejaus ir sudedam smulkintas česnako skilteles.
  7. Kepam ant silpnos-vidutinės ugnies, kol suminkštės.
  8. Sudedam smidrus, pavartom, kad sušiltų.
  9. Padidinam kaitrą iki vidutinės-aukštesnės. Jeigu reikia, įpilkite dar aliejaus.
  10. Tada prie smidrų prijungiam papają ir avokadus.
  11. Kepame keletą minučių vis pamaišydami. Bent 1 šonas turėtų "apskrusti".
  12. Svarbu, kad keptuvėje užtektų aliejaus ir ingridientai prie jos neliptų.
  13. Arba naudokite nepridegančią.
  14. Sudėkite ingridientus į lėkštę, apšlakstykite citrinos (arba laimo) sultimis, alyvuogių aliejumi, tirštuoju balzamiku ir pipirais.
  15. Jeigu norisi sočiau, įdėkit vytinto kumpio griežinėlių.
  16. Apibarstykite smulkintu sūriu.
P.S.
  1. Papają salotose keiskite melionu, kriauše, ananasu ar pan.
TASHA http://tasha.lt/
No Comments

Post A Comment